I

 


   Megérthető-elérhető fizika


                                                                           Utazó fizika


Utazó ismeretterjesztő előadásaink félévente megújuló téma köré csoportosítva mutatják be az Atomkiban folyó kutatási tevékenységeket. Az adott félévre kiválasztott téma kapcsolódik valamilyen jeles évfordulóhoz vagy eseményhez. Az Atomki fiataljai által tartott ismeretterjesztő előadások és a hozzá kapcsolódó kísérletek bemutatása egy-egy középiskolát céloznak meg, leginkább a hátrányos helyzetű kistérségeket elérve.

Témáink jól köthetők jeles események évfordulójához, valamint a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés tudatosításához is.

Az előadók csapata:


Angyal Anikó, Furu Enikő, Herczku Péter, Horváth Anikó, Kovács Sándor, Major István, Nagy Gyula, Papp László, Stuhl László, Szoboszlai Zoltán, Vajta Zsolt
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2013 tavasz

Víz


2013 a víz együttműködés nemzetközi éve. A víz a földi élet talán legfontosabb alapeleme. A környezeti vizek körforgásának tanulmányozása, az azok által hordozott szennyezők és oldott sók nyomon követése, valamint a környezetre és emberre gyakorolt hatásának ismerete elengedhetetlen az emberiség számára.



2013. tavaszi félév során meglátogatott iskolák listája:

Teleki Blanka Gimnázium (Mezőtúr)
II. Rákóczi Ferenc Gimnázium (vásárosnamény)
Kossuth Lajos Gimnázium (Tiszafüred)
Báthory István Gimnázium (Nyírbátor)
Esze Tamás Gimnázium (Mátészalka)
Bocskai István Gimnázium (Biharkeresztes)
Arany János Gimnázium és Szakközépiskola (Berettyóújfalu)
Vay Ádám Gimnázium (Baktalórántháza)
Deák Ferenc Gimnázium (Fehérgyarmat)

Baktalórántházi, Vay Ádám Gimnáziumban tartott ismeretterjesztő előadás  teljes anyaga és az abból készült rövid összefoglaló megtekinthető:

Teljes Anyag                                  Rövid összefoglaló

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


2013 ősz:

Földünk természetes védelmi rendszerei

Földünk természetes védelmi rendszerei felelősek a bioszféra ökológiai folyamatainak stabilitásáért. Ennek elemei a növényvilágtól az ózonrétegig terjednek, de még a Hold is fontos szerepet játszik.








2013. őszi félév során meglátogatott iskolák listája:

Arany János Gimnázium és Szakközépiskola (Berettyóújfalu)
Báthory István Gimnázium és Szakközépiskola (Nyírbátor) 
Bocskai István Gimnázium (Biharkeresztes) 
Kossuth Lajos Gimnázium (Tiszafüred) 
Vay Ádám Gimnázium (Baktalórántháza) 
Esze Tamás Gimnázium (Mátészalka)
Nagy László Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégium (Kunhegyes)
II. Rákóczi Ferenc Gimnázium (Vásárosnamény)
Deák Ferenc Gimnázium (Fehérgyarmat)
Ady Endre Gimnázium (Csenger)

Berettyóújfalui, Arany János Gimnáziumban tartott ismeretterjesztő előadás  teljes anyaga és az abból készült rövid összefoglaló megtekinthető:

Teljes anyag                           Rövid összefoglaló

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2014 tavasz:

Hideg-meleg

Az anyag állapotának egyik legmeghatározóbb jellemzője a hőmérséklet, melynek szélsőséges értékeinél számos új jelenség megfigyelhető, mint például a szupravezetés alacsony, a plazma pedig magas hőmérsékleteken.

.

2014. tavaszi félév során meglátogatott iskolák listája:


Arany János Gimnázium és Szakközépiskola (Berettyóújfalu)
Báthory István Katolikus Gimnázium és Szakközépiskola (Nyírbátor) 
Bocskai István Gimnázium (Biharkeresztes) 
Kossuth Lajos Gimnázium (Tiszafüred) 
Vay Ádám Gimnázium (Baktalórántháza) 
Esze Tamás Gimnázium (Mátészalka)
Nagy László Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégium (Kunhegyes)
II. Rákóczi Ferenc Gimnázium (Vásárosnamény)
Deák Ferenc Gimnázium (Fehérgyarmat)
Ady Endre Gimnázium (Csenger)


Teljes Anyag                                  Rövid összefoglaló

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2014. ősz: Energia / 1714: energia megmaradás (Leibniz)


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Támop-4.2.3-12/1/ KONV-2012-0057 Megérthető-elérhető fizika

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------